Posted By: Berta
VALORACIĆ DE LES SESSIONS INFORMATIVES SOBRE EL PROJECTE CSIR (Centre de Salut Integral de ReferĆØncia)
Dāentrada, es tracta dāun projecte opac i fosc, del qual, amb el poc que han explicat i el molt que amaguen, sāha evitat per totes les maneres tant obrir el debat a la part social com respondre a qualsevol dubte plantejat per les treballadores i treballadors. NomĆ©s podem deduir:
- que afavorirĆ sobretot lāempoderament i incentivaciĆ³ dels equips directius i gestors, augmentant la verticalitat i la desigualtat jerĆ rquica en les relacions laborals;
- que afavorirĆ que MFs, especialistes i INFs puguin apujar sous perĆ² nomĆ©s a canvi de pur productivisme, excedir els cupos i atipar-se dāhores extres, ja que mai no es podrĆ assolir lāexigida accessibilitat amb cupos augmentats +33% sense augmentar dedicaciĆ³ en hores;
- que no mourĆ un dit per millorar les condicions salarials ni laborals de la resta de professionals, en plena continuĆÆtat amb la tendĆØncia establerta des del 3r Acord, del qual Ć©s nomĆ©s un afegit a posteriori i conxorxat fora de les meses de negociaciĆ³;
- que obre encara mĆ©s les portes a estratĆØgies de privatitzaciĆ³: M. del Castillo va explicar que, en general, es contractaria producte intermedi amb serveis concursats pel CatSalut, perĆ² va deixar anar (descuit?) que potser tambĆ© amb no-concursats (Ć²bviament: recursos privats);
- que volen engegar-ho el mĆ©s aviat possible, a corre-cuita, sense debat en profunditat ni auditoria pĆŗblica, ni tampoc a dins dels equips ni entre les institucions professionals o socials;
- que si alguna cosa Ć©s ben palesa, Ć©s que aquestes estratĆØgies vĆ©nen ja sempre encapƧalades per professionals amb trajectĆ²ries i interessos clarament arrelats a la sanitat privada, amb el qual els discursos amb llenguatge polĆticament correcte i gestionista (prioritzant dĆØries de gestiĆ³ per sobre de realitats i necessitats assistencials diverses) no podran amagar mai la intenciĆ³ gens dissimulada dāaquestes estratĆØgies amb lāobjectiu principal de precaritzar lāassistĆØncia pĆŗblica per afavorir lāentrada massiva de lāempresa privada en el mercat, cada cop mĆ©s esmicolat, de la sanitat pĆŗblica per fer-ne negoci a costa dels eraris pĆŗblics;
- que, insistim, no Ć©s cap casualitat que els cĆ rrecs de designaciĆ³ de totes les instĆ ncies de lāassistĆØncia pĆŗblica (Conselleria, Departament, ICS) estiguin ja copsats per professionals dāaquests perfils dāempresa privada, i nomĆ©s amb aquest tret tant descarat ja tenim prou per saber que sāha desfermat una guerra no declarada contra els sistemes pĆŗblics, davant la qual haurem de mantenir una constant actitud vigilant, crĆtica i belĀ·ligerant.
Per tant, des de CATAC-CTS encoratgem els i les professionals de lāICS, les plataformes de defensa de la sanitat pĆŗblica, els mitjans de comunicaciĆ³ i la societat sencera, a afegir-se a aquesta mateixa disposiciĆ³, tant vigilant com crĆtica, envers les estratĆØgies que sāengegaran en aquesta nova etapa. Alhora, tornem a exigir de les autoritats pĆŗbliques i polĆtiques implicades tota la transparĆØncia, auditabilitat dels processos i participaciĆ³ segons normes democrĆ tiques bĆ siques, que haurien de ser base i arrel, i hores dāara encara no hi sĆ³n ni seāls espera.
NO a la precaritzaciĆ³ dels sistemes pĆŗblics, NO a les privatitzacions!