RESOLUCIÓ SLT/1611/2021, de 25 de maig, per la qual s’estableix una prova pilot prèvia a la regulació de
les funcions de suport al personal sanitari que ha de desenvolupar determinat personal administratiu en
centres d’atenció primà ria.
La situació d’emergència sanità ria provocada per la COVID-19 ha fet palesa la necessitat de reorganitzar
algunes activitats administratives que són complementà ries de l’atenció sanità ria pròpiament dita. AixÃ, es
considera que és d’interès mà xim que s’assoleixi l’objectiu que els professionals sanitaris puguin centrar la seva
activitat en les funcions assistencials, de manera que no pateixin una sobrecà rrega de treball derivada de
funcions de carà cter administratiu i que es puguin dedicar priorità riament a la realització de les actuacions
professionals que els són pròpies, per tal d’optimitzar la seva dedicació a les funcions assistencials.
Per assolir l’esmentat objectiu, es fa necessari que es regulin les funcions del personal administratiu perquè,
sota la supervisió dels professionals sanitaris o d’acord amb protocols establerts, pugui realitzar determinades
funcions administratives complementaries dels actes assistencials que desenvolupen els professionals sanitaris.